Wednesday, 25 January 2017

Awet muda walaupun umur berusia

Ramai tak kita jumpa dah beruban putih tapi sangat cergas?


Ada kan.tapi tak ramai......

Semakin hari semakin canggih teknologi dunia ni.
Dan jangkahayat manusia pun makin panjang, penyakit pun makin banyak

Kita hidup panjang, adakah kita sebenarnya sihat?

Ye, penuaan tu adalah proses semulajadi. Memang kita tidak dapat ubah. Tercatat dalam Al-Quran; semua penyakit boleh sembuh dengan izin Allah s.w.t kecuali mati dan tua.

Umur kronologi ni umur ikut angka, berubah saban tahun
contoh : umur si A pada tahun 2017, 28 tahun. tahun depan 2018, 29 tahun.

Umur biologi ni umur badan kita. Boleh diubah.
Contoh : umur 28 tahun, tapi umur badan 21 tahun. Haaa, 7 tahun lebih muda.

Yang itu dimaksudkan dengan tua dengan sihat. Walaupun dah beruban putih, kita masih cergas dan sihat.

Jom kita tonton video ni :

Tua dan sihat atau tua dan sakit?


Best kan video ni..

Okay, basic untuk jaga badan, kita perlu jaga sel dari tua. Sel sihat dan muda, insyaAllah badan sihat dan bertenaga.

 Bagaimana nak melambatkan penuaan sel?


Bersenam

Pentingnya bersenam untuk melancarkan peredaran darah yang baik. Bersenam bukanlah bermaksud kena keluar jogging, main bola, main badminton hari-hari..Dalam Islam, mengesyorkan supaya beriadah..

Contoh : siram pokok bunga pagi-pagi, berjalan sekitar taman, bawa anak-anak jalan sekitar halaman rumah.

Gaya hidup yang sihat

Kena amalkan cara tidur yang baik. Tidur cukup. Tidur tak cukup, badan pun lesu.

Kurangkan atau berhenti terus merokok. Boleh dikatakan hari-hari keluar iklan di televisyen ' ROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN' . Kesannya bukan dapat dilihat hari ini, tapi untuk jangka masa panjang. 

Hindari tekanan atau stress. Stress boleh sebabkan serangan jantung tau. Dan apabila kita stress, usus kecil di mana tempat penyerapan segala nutrien pun turut terjejas. Dan oleh faktor itu juga, kita makan supplement pun tiada kesan.

Pemakanan dijaga

Yang ini rasanya faktor paling besar dalam penuaan sel. Makanan. Semua manusia wajib makan untuk dapatkan sumber tenaga. Dalam Islam sendiri syorkan, makanlah dari sumber yang baik. Selagimana makanan itu baik untuk kita, teruskan.

Hindari fastfood, makanan tinggi MSG. Orang cakap, bahaya makan supplement ni, boleh sakit buah pinggang. Tapi makan fastfood, meggi,jajan tu tak bahaya ke? Acer jawab. 

Sebab itulah pentingnya ilmu..pentingnya kita kaji supplement yang kita makan tu okay ke tak. Ada kajian klinikal ke tak.

Seimbangkan diet seharian. 

Contoh: anda sedang diet. Tak makan nasi, tak makan ayam, telur. Habis tu, diet anda sihat ke begitu? Walhal tubuh kita perlukan karbo untuk tenaga dan perlukan protein untuk pembinaan sel. Ada yang diet tapi dia seimbangkan dengan pengambilan mulitivitamin.

Bila penuaan sel berlaku, apa yang berlaku pada badan kita ;
  • Badan kurang tenaga
  • Selalu jatuh sakit
  • Berat badan bertambah mendadak
  • Kulit berkedut
  • Risiko tinggi terhadap penyakit merbahaya seperti kencing manis, sakit jantung, arthritis, alzheimer.

Bagaimana nak menghadapi tua tapi sihat?


Ada orang cakap umur dah tua, makan apa pun dah tak jadi. Tunggu malaikat jemput je. 

Ye betul, namun tidak salah kita berikhtiar untuk hidup lebih lama supaya kita dapat beribadah, pergi haji jika belum pergi lagi, luang masa dengan cucu cicit, dapat berjalan, dapat solat berdiri kan...

Seronok kan macam tu..

Apa yang kita perlukan sebenarnya adalah antioksidan. Makanan yang kaya dengan super antioksidan.

Antioksidan ni apa?

Bahan yang berkemampuan untuk mencegah dan memperlahankan proses kerosakan sel serta tisu akibat proses oksidasi.

Bukan nak dah tua baru ambil antioksidan, muda-muda lagi dah boleh ambil.

Kembali muda dengan super antioksidan , VIVIX.

bagi mak mertua vivix, ipar ramai tegur wajah mak makin pinkish, kedut-kedut pun berkurang..yang paling best mak dah tiada sakit lutut dan kembali bertenaga

Vivix membantu anda tua dan sihat dengan melindungi dan memperbaiki sel hingga ke DNA


Bayangkan kandungan dalam vivix ini mampu membantu melindungi sel kita dari kerosakan dan memperbaiki sel kita yang makin menua. Bila sel makin menua, automatik kita akan cepat letih.
Dengan bantuan vivix, sel-sel tadi dapat 'dicaj' semula. Secara tak langsung, sel kita yang sihat membentuk tisu yang sihat dan membentuk organ seperti jantung,peparu, kulit, otot dan sebagainya.

Vivix ini membantu memperbaiki kesihatan keseluruhan. Bukanlah bermaksud ia ubat segala penyakit.Tidak ye. 

Vivix bantu baiki sel. Contohnya sel yang rosak atau lemah di bahagian buah pinggang, vivix bantu baiki dan bagi tenaga semula pada sel tersebut. Dan buah pinggang kita kembali bekerja dan sihat hari demi hari.


Menantu dan mertua nya pengamal vivix Shaklee...
dapat pergi umrah setiap tahun..Alhamdulillah...


Dapatkan vivix dengan harga promosi sekarang.

Sah pada bulan January 2017 sahaja!

Salam sayang,

Adiana
SID 1123860
0137131476
adiananurulfatin@gmail.com
Pengedar Shaklee Putrajaya

***Produk Shaklee tidaklah bertujuan merawat, mendiagnosis mana-mana penyakit.


2 comments:

  1. nice info... mcm best je produk tu.. kna cuba nnti.. :D

    p/s : hi... sy dh follow blog comel awk ni.. hope awk sudila juga follow blog baru sy ye.. :D ty..

    Kenapa Allah Ciptakan Neraka?

    ReplyDelete

♥ Copyright © Nurul Fatin Adiana | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse | Powered by Blogger