Saturday, 17 December 2016

Istimewanya Serbuk Kolagen Shaklee

Apa khabar semua?

Lamanya tak dating dengan blog ni kan, mujur tak bersawang ditinggalkan dalam 3 minggu.hehe

Sebelum terlambat saya nak umumkan ye, bulan Disember ini Shaklee adakan promosi KOLAGEN.

Buy 2 get 5% diskaun
Buy 6 free 1

Memang jimat lah duit dalam poket tuh jika time promosi. Boleh beli stok untuk 2-3 bulan terus. Tak perlu risau kerana kolagen Shaklee lama lagi expired nya.

okay, so saya nak story mory sikittt tentang kolagen.



Kita sangat bersyukur kerana Allah jadikan manusia sangat istimewa.

Cuba kita lihat tubuh kita ini..kulit adalah organ yang paling besar dalam badan kita. Satu badan kita kan dibaluti kulit. Sayang kan Allah kat kita, nak lindung kita dari panas, terbakar . Iyelah, cuba kita bayangkan kulit kita tiada, tinggal isi sahaja yang balut tulang. Bukan ke sakit tu ?

Okay, untuk kekalkan kulit yang Allah kurniakan kat kita ini sentiasa sihat, kita perlu pastikan badan kita sihat secara dalaman dan luaran.


Sel kulit fibroplas yang menghasilkan kolagen dalam badan kita. Fibroplas menggantikan fiber kolagen yang rosak dengan yang baru apabila diperlukan

Dan boleh dibuat kesimpulan, makin usia kita meningkat, keupayaan untuk badan membaiki dan bina semula kolagen makin berkurang.

Epidermis ialah permukaan kulit kita.

Sel-sel kulit akan mati dalam jangkamasa 28 hari.

Sel-sel kulit yang mati akan digantikan oleh bahagian dermis.

Senang sahaja nak bersihkan kulit mati kita ni, hanya perlu cuci sebersihnya.

Bila lihat gambar di atas, bahagian dermis mempunyai 3 jenis :
  • Kolagen
  • Elastin
  • Fibroplas
Elastin ini seperti gelang getah.
Sel-sel elastin membantu tisu kulit kita menjadi bentuk asal semula setelah kulit kita diregangkan.

Pada masa yang sama, fibroplas yang menghasilkan kolagen.

Bermula umur 20 tahun, kolagen dalam badan kita semakin berkurang.

Badan kita kehilangan 4000mg kolagen sehari tau. Banyaknya.

Lama-kelamaan, makin berkurang penghasilan kolagen badan kita makin kendur makin kusam.

Dan proses ini dinamakan penuaan kulit.

Penuaan kulit ini ada 2 faktor utama iaitu faktor luaran dan dalaman

Faktor luaran
  • Radiasi UV
  • Pemakanan tak sihat
  • Pencemaran seperti asap, habuk, debu
  • Merokok / Alkohol
Faktor dalaman
  • Sel kita makin tua ( Penuaan Sel )
  • Stress oksidatif
Penuaan sel berlaku secara semulajadi dan tidak dapat dikawal. Namun, faktor luaran yang mempercepatkan penuaan sel.

Stress oksidatif ialah badan kita menjalani proses metabolisme setiap hari.

Apa itu kolagen?

Tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi, dan saluran darah.


Keistimewaan Serbuk Kolagen Shaklee

Setiap hari kita amalkan kolagen, badan kita akan jadi lebih muda dan menawan.

Setiap sachet kolagen Shaklee memberikan 4000mg RSS kolagen dari sisik ikan merah



Kenapa Shaklee memilih sisik ikan merah?

Ikan merah hidup sedalam 5000meter dari permukaan air.

Sisik ikan merah sangat kuat dan anjal, dan ia dapat menahan tekanan air yang kuat sepanjang masa.

Ikan laut dalam biasanya terhindar dari pencemaran toksik.


Jisim serbuk kolagen Shaklee ialah 1000 dalton, ia dapat menyerap dengan lebih cepat ke dalam sel badan kerana mempunyai jisim yang rendah.

Contohnya, kolagen dalam pasaran ada yang jisimnya 300000 dalton dan ia susah untuk diserap oleh badan.

Ada 7 bahan kandungan aktif yang memberikan kesan maksima kepada pengamal serbuk kolagen Shaklee :

Keanjalan
  • Ekstrak kekerang laut
  • Kolagen sisik ikan merah
  • Lactobacillius acidhophilus
Kelembapan
  • Ekstrak biji Camellia Japonica
  • Ekstrak Pfafilia
Antioksidan ( melambatkan penuaan )
  • Vitamin C
  • Vitamin B2 dan B6

Manfaat utama Serbuk Kolagen Shaklee

Anti penuaan
  • mengecilkan liang pori
  • menghilangkan kedutan
  • menghilangkan garis halus
Untuk mereka yang kulit kering
  • Kolagen memberikan kelembapan
  • Mengurangkan rasa kering dan sakit
  • Mengurangkan kegatalan bahagian muka ketika menggelupas
Cerah dengan cepat
  • Mengurangkan pigmentasi
  • Cegah jeragat
  • Tona kulit lebih sekata
Keupayaan sendi / ligamen
  • Meningkatkan pergerakan sendi
  • Menyokong kesihatan sendi dan tulang
  • Menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang 
  • Memulihkan penyakit saraf dengan membina semula lapisan protin pada saraf.
Mengembalikan keanjalan
  • Kulit lebih anjal
  • Kulit lebih tegang dan lembut.
Kesihatan rambut
  • Jadikan rambut lebih sihat, bersinar
  • Rambut tidak mudah gugur
  • Rambut tidak bercabang
Menegangkan
  • Payudara lebih gebu
  • Menegangkan payudara dan punggung

Kesan kolagen Shaklee


Kajian menunjukkan 71% pengamal kolagen Shaklee mendapat kesan kulit lembap dan tekstur kulit lebih baik dalam masa 8 minggu


Testimoni #Shakleeeffect

 Pigmentasi hilang


 Jerawat hilang terus dan muka tidak berminyak malah nampak lembut


Berseri!!


Jaminan Shaklee

Sentiasa Selamat


Sentiasa Berkesan



Sentiasa Mesra Alam

Untuk dapatkan Kolagen Shaklee dan dapat kan konsultansi percuma dari saya :


Nurul Fatin Adiana
0137131476
ID : 1123860
Pengedar Shaklee Putrajaya
Pengeposan Seluruh Malaysia


**** Produk Shaklee bukanbertujuan mengdiagnos, merawat dan menyembuhkan atau merawat mana-mana penyakit.

Nak jana income 3-5 angka, boleh hubungi saya ye !

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog saya


No comments:

Post a Comment

♥ Copyright © Nurul Fatin Adiana | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse | Powered by Blogger