Monday, 17 October 2016

Siapa Yang Memerlukan Omega-3 Sebenarnya?

Selalu kan kita dengar omega 3 asid lemak ini kan. Especially dalam tv. Iklan susu anak, tak pun iklan susu. Namun, adakah cukup keperluan omega 3 dalam diet seharian kita?

“Pretty much everybody’s diet is deficient in omega-3s,” says David C. Leopold, MD, director of integrative medical education at the Scripps Center for Integrative Medicine in San Diego. “I think that’s why adding them back in seems to have so many health benefits. We’re just balancing out what’s normally” there.
Apakah itu omega-3?

Omega-3 ialah asid lemak penting yang mana tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Kita perlu mengambil dari sumber makanan.

Salah satu manfaat nya ialah anti-radang. Banyak penyakit seperti sakit jantung, artritis berkaitan dengan keradangan. Jadi omega-3 membantu mereka yang mempunyai penyakit ini dalam membaikpulih kesan keradangan.

Omega-3 ini mempunyai banyak manfaat kesihatan untuk semua kumpulan umur, dari bayi hinggalah warga emas. Terdapat bukti yang kukuh mengatakan Omega-3 ini dapat melindungi dari risiko sakit jantung dan trigliserida yang lebih rendah. Dan terdapat juga beberapa kajian yang menunjukkan Omega-3 ini memberi manfaat yang lain juga.

Pengambilan omega-3 300 - 1000 mg sehari.

Disini saya akan share sedikit sebanyak tentang kepentingannya kepada semua peringkat umur. Untuk bayi, kanak-kanak, wanita, lelaki dan warga emas.

Omega-3 Untuk Ibu Mengandung / Ibu Menyusu

  • Membantu perkembangan otak dan mata bayi. - dari segi perkembangan kognitif , bayi yang dilahirkan oleh ibu yang mengambil omega-3 DHA yang cukup lebih cepat perkembangannya dari bayi yang ibunya tidak mengambil langsung omega-3.
  • Ibu menyusu boleh meneruskan mengambil sumber omega-3 untuk disalurkan kepada bayinya
  • Mengurangkan risiko alergi seperti asthma kepada bayi selepas lahir.
  • Membantu mengurangkan risiko asthma untuk wanita mengandung.
  • Membantu mengurangkan risiko kelahiran bayi pra matang.
  • Membantu mengawal tekanan darah tinggi semasa kehamilan
  • Meningkatkan pertahanan badan.


Omega-3 Untuk Kanak-Kanak

  • Membantu perkembangan otak anak-anak dengan DHA, EPA
  • Membantu mengurangkan keradangan kulit akibat masalah eczema
  • Membantu mengurangkan risiko serangan asthma
  • Menguatkan antibodi anak
  • Membantu anak-anak yang mengalami ADHD / Hyperactive
  • Mengurangkan risiko diabetes kepada anak 
  • Meningkatkan daya tumpuna / fokus untuk pembelajaran anak


Omega-3 Untuk Wanita Menawan

  • Membantu menstabilkan protein di dalam kulit bagi memastikan kulit tetap anjal - amat sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah jerawat, parut jerawat dan pori terbuka
  • Minyak ikan omega-3 membantu mengurangkan risiko keguguran berulang
  • Sangat terkenal dengan ciri-ciri antiradang yang membantu melegakan sakit ketika PMS/ Haid.
  • Mengurangkan risiko kanser kolon
  • Membantu dalam menambahkan tahap kalsium dan meningkatkan kepadatan tulang
  • Merendahkan risiko terkena kanser payudara
  • Merendahkan tahap kolestrol jahat


Omega-3 Untuk Lelaki Perkasa

  • EPA di dalam Omega dapat mencegah daripada pembekuan darah dan mencegah strok dan salur darah tersumbat
  • Membantu mengurangkan risiko kanser prostat
  • Membantu mengawal tahap kolestrol yang berlebihan
  • Omega-3 yang mengandungi EPA&DHA sangat baik untuk jantung.
  • Membantu menstabilkan tekanan darah
  • Membantu meningkatkan kesihatan kardiovaskular


Omega-3 Untuk Ibu Ayah Tersayang ( Warga Emas )

  • Mengurangkan risiko Alzheimer
  • Melindungi kesihatan jantung
  • Menurunkan paras kolestrol yang tinggi
  • Mengurangkan bengkak pada sendi ( Rheumatoid Arthritis )
  • Membantu meningkatkan ketumpatan tulang ( Bone Density )
  • Mengurangkan risiko Parkinson


Sumber Omega-3

  • Ikan bilis
  • Bluefish
  • Herring
  • Salmon ( salmon liar lagi banyak omega-3 berbanding yang diternak )
  • Mackerel
  • Sardin
  • Tuna
  • Lake Trout 
  • Sturgeon
  • Kacang Walnut
  • Flaxseed
  • Minyak canola
  • Minyak kacang soya


Keistimewaan Omega Guard Shaklee



Seperti yang kita tahu, sumber ikan laut mengandungi pencemaran pelbagai logam berat seperti merkuri, raksa, plumbum yang mana sangat bahaya untuk kesihatan kita.

Omega guard Shaklee diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, anchovies, herring) di perairan laut Jepun.

Bukan dari hati minyak ikan.

Omega guard Shaklee lebih tumpat 3 kali berbanding minyak ikan biasa.

Minyak ikan paling tulen dilengkapi dengan sumber omega-3, EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.

Ia dihasilkan dari proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mendapatkan sumber omega-3 paling tulen sementara untuk menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium , dioksin dan banyak lagi bahan toksik.

Menjalani lebih 4500 kajian klinikal untuk memastikan Omega Guard sentiasa berkesan.

Tiada pewarna, tiada perasa tiruan dan bebas gluten

Perbandingan Omega Guard Dengan Jenama Lain


-
-
Jaminan Shaklee

SENTIASA SELAMAT



SENTIASA BERKESAN



SENTIASA MESRA ALAM

Boleh hubungi saya untuk dapatkan Omega Guard dan konsultansi PERCUMA



Adiana
SID 1123860
Pengedar Shaklee Putrajaya
0137131476
Pengeposan Seluruh Malaysia

***Produk shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit.


Kredit : webMd
Master Laila GLC











1 comment:

  1. sebab tu kita digalakkan banyak makan ikan... betul tak?

    orang dulu2 susah nak dapat makan ayam, tapi otak cerdik2... :)

    ReplyDelete

♥ Copyright © Nurul Fatin Adiana | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse | Powered by Blogger